آرشیو اردیبهشت ماه 1402

تولید کننده کفپوش های رزینی (اپوکسی، پلی یورتان، آکریلات)

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

گروت اپوکسی چیست؟

۸ بازديد

گروت اپوکسی یا گروت اپوکسیدی (epoxy grout)؛ نوعی ملات رزینی است که برای کفسازی، ترمیم یا پر کردن حد فاصل بین سطوح مختلفی مثل: سرامیک، سنگ، بتن و... استفاده می‌شود. گروت اپوکسی متشکل از رزین و هاردنر (ماده سخت کننده) و مخلوطی از سنگ‌های معدنی است که به دلیل، مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، رطوبت و... در صنایع مختلفی از جمله صنعت ساختمانی، خطوط لوله‌های انتقال آب و فاضلاب، پتروشیمی، خودروسازی و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت مشاوره رایگان و خرید گروت اپوکسی، با ما در تماس باشید.

 

گروت اپوکسی چیست؟

همانطور که گفته شد، گروت اپوکسی مخلوطی از رزین اپوکسی، هاردنر و سنگ‌های معدنی در اندازه ذرات مختلف است. گروت اپوکسی همانند سایر محصولات بر پایه رزین اپوکسی، محصولی دو یا سه جزئی است که پس از اختلاط با هاردنر به دلیل وقوع واکنشی شیمیایی بین رزین و هاردنر، از حالت ملات و روان به سخت و جامد تبدیل می‌شود. اجرای گروت اپوکسی در حد فاصل زمانی اختلاط رزین و هاردنر تا ژل شدن آن صورت می‌گیرد.

با توجه به اینکه گروت اپوکسی دارای خصوصیاتی مانند استحکام بالا، اجرای ساده، سرعت پخت و عدم نیاز به استفاده از آب برای تقویت (مانند بتن) است، ممکن است در زمینه‌های مختلف از جمله در صنایع ساختمانی و خودروسازی برای پر کردن فضاهای خالی و تقویت سطوح مختلف مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال، گروت اپوکسی می‌تواند برای تقویت فونداسیون، پر کردن شکاف‌ها و ترک‌ها در کف، تعمیرات سریع در صنایع خودروسازی و تقویت سطوح صنایع الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد.