آرشیو اسفند ماه 1401

تولید کننده کفپوش های رزینی (اپوکسی، پلی یورتان، آکریلات)

شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

کفپوش اپوکسی صنعتی

۵ بازديد

کفپوش اپوکسی صنعتی

اجرای سطوح بتونی، موزائیکی و سنگ در کف، در بسیاری از کاربردها و شرایط صنعتی کارایی بسیار رضایت بخشی دارند اما در مکان‌هایی که به مقاومت شیمیایی، یکپارچگی سطح، الزامات بهداشتی و مقاومت به ضربه یا سایش نیاز است چندان پاسخگو نیستند! در چنین مواردی می‌توان از سیستم کفپوش اپوکسی صنعتی استفاده کرد. این کفپوش‌های صنعتی براساس سیستم رزین‌های سنتزی طراحی شده‌اند که در آنها پخت کفپوش از طریق یک واکنش شیمیایی صورت می‌گیرد . بعد از واکنش پخت، اپوکسی صنعتی به پلیمری مستحکم تبدیل می‌شود و کفپوش صنعتی پلیمری سخت به وجود می آید. این کفپوش بعد از پخت بخشی از سازه می‌شود. کفپوش‌های صنعتی در مکان‌های مختلفی چون سالن‌های تولید، اتاق‌های تمیز، انبارهای مواد شیمیایی و دارویی، بیمارستان‌ها، پارکینگ‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتخاب ارزان‌ترین کفپوش، استفاده از سیستم قبلی، بی توجهی به زیرآیند و عدم توجه به الزامات مورد نیاز کفپوش در بخش مورد نظر؛ منجر به انتخاب کفپوشی نامناسب می‌شود.
درحالیکه مقاومت بالای اپوکسی صنعتی، شکنندگی کفپوش را به حداقل و دوام و طول عمر آن را بالا خواهد برد، بنابراین هزینه نگهداری، ترمیم یا بازسازی آن تا حد زیادی کاهش می‌یابد. به علاوه مزایای دیگر این کفپوش‌ها از جمله (آنتی باکتریال بودن، ضد لغزش بودن، اتلاف الکتریسیته ساکن و در کنار آن زیبایی و طرح و رنگ‌های متنوع) این نوع کفپوش را به بهترین انتخاب برای صنایع تبدیل کرده است و بهترین انتخاب برای انبارها، کارخانجات، سوله‌های صنعتی و... با ترافیک سنگین است.
کفپوش اپوکسی صنعتی بصورت یکپارچه و بدون درز اجرا می‌شود، نظافت و نگهداری آسانی دارد و بهترین انتخاب بعنوان کفپوش صنایع غذایی، دارویی و... خواهد بود.

با توجه به ویژگی‌های کفپوش صنعتی رزینی، استفاده از آن‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی بسیار مرسوم است و از جمله صنایعی که  معمولاً در آن‌ها کاربرد دارند عبارتند از:

-صنایع غذایی و نوشیدنی

-صنایع دارویی و بهداشتی

-صنایع تولیدی

-انبارها

-اماکن اداری و تجاری

-پارکینگ‌های طبقاتی و مسکونی

منبع: کفپوش اپوکسی صنعتی

درزگیر پلی یورتان چیست

۵ بازديد

درزگیرهای پلی یورتان متریالی هستند که جهت آب بندسازی، پر کردن شکاف‌ها، دور نگه داشتن آب و هوا از اتصالات، جذب حرکات طبیعی مصالح ساختمانی و افزایش زیبایی استفاده می‌شود.
با توجه به حساسیت بالای پلی یورتان به رطوبت و همچنین اهمیت آماده سازی بستر، لزوم عملکرد صحیح در زمان اجرای درزگیر پلی اورتان ضروری است. عدم رعایت مقررات و موازین فنی در اجرا، موجب بروز مشکلاتی همچون فوم شدن، عدم چسبندگی به زیرآیند و کاهش کارایی درزگیر خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

برای نصب درزگیر لازم است تا مفاهیم کلمات مشخص شود:

 تعاریف

زیرآیند: به محلی گفته می‌شود که قرار است درزگیری بر روی آن انجام شود که می‌تواند از جنس بتن، سنگ، سرامیک و... باشد. 


پرایمر: پرایمر یا آستری پوششی با ویسکوزیته‌ی پایین است که قبل از اجرای رنگ یا درزگیر روی بستر قرار می‌گیرد. پرایمر چسبندگی درزگیر به زیرآیند را افزایش داده  و دوام آن را افزایش می‌دهد. 


رطوبت نسبی: به نسبت درصدی از بخار آب موجود در هـوا در یــک درجه حرارت معین، رطوبت نسبی گفته می‌شود. 


نقطه‌ی شبنم: نقطه شبنم دمایی است که هوا باید تا آن نقطه سرد شود تا با بخار آب، اشباع شود. در دمای پایین‌تر از این دما، بخشی از آب موجود در هوا مایع خواهد شد تا دوباره به حالت تعادل برسد. به قطرات آب ایجاد شده بر روی سطوح، شبنم گفته می‌شود.


تجهیزات مورد نیاز:
رطوبت سنج، سمباده، ترازو، قلموی رنگ، کاردک، ماله، پارچه‌ی تنظیف